استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت؛ اجرای برنامههای مرتبط با تعالی نظام آموزشی، با وجود شرایط کرونایی پیگیری شود / لزوم جلب مشارکت خانوادهها در اجرای سند تحول بنیادین / نباید هیچ دانش آموزی در گیلان بهدلیل نبود زیرساختهای ارتباطی، از فرآیند آموزش بازماند
استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه ها و اهداف مرتبط با تعالی نظام آموزشی با وجود شرایط کرونایی گفت: استفاده همه دانش آموزان در مناطق مختلف استان از آموزش در بستر فضای مجازی، موضوعی است که بر آن تاکید دارم و باید ارتباطات اینترنتی برای آنکه هیچ
استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه ها و اهداف مرتبط با تعالی نظام آموزشی با وجود شرایط کرونایی گفت: استفاده همه دانش آموزان در مناطق مختلف استان از آموزش در بستر فضای مجازی، موضوعی است که بر آن تاکید دارم و باید ارتباطات اینترنتی برای آنکه هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند، برقرار باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که کوچکی نژاد از نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت؛ با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت دانش آموزان و توجه به استمرار اجرای تدابیر پیشگیرانه تأکید کرد: تولید محتوای آموزشی درخصوص خودمراقبتی و دیگر مراقبتی برای دانش آموزان و اولیای آنان، ضروری است.
وی حضور حداقلی دانش آموزان در مدارس و کاهش فعالیت های جسمانی آنان را امری مهم خواند که لازم است آموزش و پرورش در خصوص بهره مندی آنان از مولفه های آموزشی و پرورشی، برنامه ریزی کند.
دکتر زارع از سند تحول بنیادین بهعنوان سند راه نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: مطابق این سند آموزشوپرورش در کنار آموزش علم و دانش و تربیت و نیز تزکیه دانش آموزان، به تأمین سلامت جسمی و روحی آنان نیز ملزم شده و بر این مبنا باید علاوه بر دقت نظر در مورد آموزش و تربیت دانش آموزان ، به سلامت آنها نیز توجهی کافی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در راستای اجرای سند تحول بنیادین ، برنامه های خوبی از سوی آموزش و پرورش استان اجرایی شده ، به تدوین بسته های تحولی در این بخش اشاره و اضافه کرد: لازم است در اجرای این سیاست ها خانواده دانش آموزان ، فرهنگیان و نیز دستگاه های اجرایی مشارکت و نقش آفرینی کنند.
استاندار گیلان افزود: تاکید دارم حضور نیافتن دانش آموزان در مدارس در دوران کرونا، نباید منجر به تعطیلی برنامه ها و اهداف برای تعالی نظام آموزشی شود بلکه توجه کنیم با شیوع این ویروس، با زیستبوم جدیدی مواجه هستیم که یکی از مهمترین مولفه های آن؛ آموزش مجازی است.
دکتر زارع یادآور شد: شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) یک پاسخ ملی به نیازی ضروری بود که به دلیل شیوع کرونا به یک بستر جدی و مهم تبدیل شده از اینرو باید برای بهره مندی همه دانش آموزان از این فرصت و تحقق عدالت آموزشی، برنامه ریزی شود.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت های حوزه فناوری باید بیش از پیش برای ارائه محتوای آموزشی به دانش آموزان گسترده شود ، تصریح کرد: استفاده همه دانش آموزان در مناطق مختلف استان از آموزش در بستر فضای مجازی، موضوعی است که بر آن تاکید دارم و باید ارتباطات اینترنتی برای آنکه هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند، برقرار باشد.
استاندار گیلان اظهار داشت: اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان برای اصلاح ساختار و رفع مشکلات موجود همکاری لازم را داشته باشد و درصورت لزوم برای تامین اعتبار، از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان استفاده شود.
دکتر زارع حضور شماری از دانش آموزان برخی نقاط استان در مدارس را نیازمند توجه خواند و گفت: باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیفت بندی در این مدارس، با جدیت دنبال شود تا خطری آنان را تهدید نکند.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: با نظارت کامل، آموزش همه دانش آموزان پیگیری شود تا هیچ دانش آموزی از فرآیند آموزش دور نماند و در این میان؛ جلب مشارکت خانواده ها نقش اثرگذاری دارد ضمن آنکه باید از ظرفیت خیران برای رفع محرومیت های آموزشی استفاده شود.
وی بیان کرد: این یک واقعیت است که ویروس کرونا به عنوان خطری برای آسیب به سلامت همگانی، این مسئولیت اجتماعی را برای ما بوجود آورده که بهطور کامل در میدان باشیم و برای رفع مشکلات، به دانش آموزان کمک کنیم و تأکید دارم در این مسیر؛ علاوه بر شکیبایی و جدیت، خلاقیت نیز به کار گرفته شود تا با دانش آموزان، ارتباطی مستمر و موثر شکل گیرد.
دکتر زارع وجود هماهنگی بیشتر بین خانه و مدرسه در تربیت دانش آموزان را امری موثر خواند و گفت: باید نقشها و مسئولیتها در این بخش، به درستی توزیع شود.
استاندار گیلان اجرای طرح آجر به آجر (پویش مشارکت همگانی در ساخت مدرسه) با هدف جلب مشارکت نهادها، شرکتها و سازمانهای خصوصی و دولتی و نیز خیران در امر مدرسهسازی را نیازمند اطلاع رسانی بیشتر از سوی آموزش و پرورش و رسانه ها خواند و گفت: با توجه به پایین بودن سرانه فضای آموزشی گیلان نسبت به میانگین کشوری، لازم است ضمن تکمیل پروژه های نیمه تمام در این بخش ، از ظرفیت خیران استان برای ساخت مدارس جدید بهره بگیریم.
نماینده عالی دولت در گیلان همچنین تعمیر و نگهداری تاسیسات گرمایشی و سرمایشی مدارس و سرویس به موقع آنها را امری ضروری دانست که مدیران نواحی و مدارس باید در جهت حفظ سلامت دانش آموزان و مدیریت بهینه منابع به آن توجه کنند.
دکتر زارع اجرای طرح توسعه سواد زنان روستایی و عشایری استان را مورد بحث قرار داد و با بیان اینکه اجرای این طرح طی سالهای اخیر روند روبه رشدی داشته ، بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان های مرتبط با امر آموزش سواد و مهارت تاکید کرد و گفت: باید در راستای اجرای تفاهم نامه های موجود در این بخش از جمله تفاهم نامه ادارات کل امور بانوان و خانواده استانداری با فنی و حرفه ای، بیش از پیش بهره مند شد.
جبار کوچکی نژاد از نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم اهتمام بیشتر در ارتباط با نوسازی مدارس در گیلان تأکید کرد.
وی همچنین خواستار بهره مندی دانشگاه فرهنگیان گیلان از تجهیزات و امکانات مناسب شد.
در این جلسه شورای آموزش و پرورش استان؛ در خصوص فرایند آموزش در دوران کرونا ، اجرای طرح آجر به آجر ، جمع آوری بخاری های نفتی و پروژه های تحولی و نیز فعالیت های فرهنگی و پرورشی در ایام فراگیری ویروس گزارش هایی بیان شد.
ارائه گزارشی از اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و نیز اجرای طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی و عشایر استان از دیگر موارد مطرح در این جلسه بود.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰